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PSP DS v0.4
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Gold
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PostPosted: Mon 22 Mar - 17:46 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Une histoire de police. Appelle le 17.
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PostPosted: Mon 22 Mar - 17:46 (2010)    Post subject: Publicité

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Masharu-Law
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PostPosted: Mon 22 Mar - 17:51 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

A oui j'avais pas vu qu'il avait été rajouté au premier message XD.
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Heiwka
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PostPosted: Mon 22 Mar - 17:55 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Gold wrote:
Une histoire de police. Appelle le 17.


J'vois qu't'es toujours aussi drôle toi.
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misterseba
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PostPosted: Mon 22 Mar - 17:56 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Tien Palbolsky j'ai suprimer tous tes anti-lag et rajouter se script la


anti-lag:



Code:
#===============================================================================  # ** AntiLag Script  #-------------------------------------------------------------------------------  
# f0tz!baerchen  
# 0.71  
# 06.01.2007  
#-------------------------------------------------------------------------------  
# Credits:   
# Chaosg1 (for testing   ;)   )  
# NearFantastica (for the Event AntiLag I used and improved)  
# Thomas6497 pour une petite modification de vitesse x)  
#-------------------------------------------------------------------------------  
# Features:  
# - Event AntiLag: Event (and their Sprites) which are not on the screen are   
#   not updated except they run on "Autostart" or "Parallel Process" or they  
#   have an empty comment in the first line  
# - High Priority: Game can be run on high priority  
# - Smooth Antilag: the Event AntiLag does only work fine if the events are  
#   distributed over the whole map, but when there are many events at the same  
#   place it lags again. If the script notices that the CPU utilization  
#   gets higher than $antilag.max_cpu_utilization it will slow down the game and  
#   reduce the framerate as long as needed.  
#-------------------------------------------------------------------------------  
# Settings:   
# can be changed anytime during the game. They are found at the end of the   
# script.  
#===============================================================================  
#===============================================================================  
# Class for Antilag Settings  
#===============================================================================  
class Antilag_Settings  
    
  attr_accessor :event  
  attr_accessor :max_cpu_utilization  
  attr_accessor :cpu_tolerance  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # initializes default settings  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  def initialize  
    @event = true  
    @high_priority = true  
    @max_cpu_utilization = 100  
    @cpu_tolerance = 40  
    @SetPriorityClass = Win32API.new('kernel32', 'SetPriorityClass',   
                                     ['p', 'i'], 'i')  
    @GetProcessTimes = Win32API.new('kernel32', 'GetProcessTimes',  
                                    ['i','p','p','p','p'], 'i')  
  end  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # turns high priority on/off  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  def high_priority=(value)  
    @high_priority = value  
      
    if @high_priority  
      @SetPriorityClass.call(-1, 0x00000080) # High Priority  
    else  
      @SetPriorityClass.call(-1, 0x00000020) # Normal Priority  
    end  
  end  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # returns the current CPU Utilization  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  def get_cpu_utilization  
    # uses API Call to get the Kernel and User Time  
    creation_time = '0' * 10  
    exit_time = '0' * 10  
    kernel_time = '0' * 10  
    user_time = '0' * 10  
    @GetProcessTimes.call(-1, creation_time, exit_time, kernel_time, user_time)  
    # converts times into integer (in 100ns)  
    kernel_time = kernel_time.unpack('l2')  
    user_time = user_time.unpack('l2')  
    kernel_time = kernel_time[0] + kernel_time[1]  
    user_time = user_time[0] + user_time[1]  
    # takes differences to calculate cpu utilization  
    if @old_time != nil  
      timer_difference = Time.new - @old_timer  
      time_difference = kernel_time + user_time - @old_time  
      result = time_difference / timer_difference / 100000  
    else  
      result = $antilag.max_cpu_utilization  
    end  
    # saves values (to calculate the differences, s.a.)  
    @old_timer = Time.new  
    @old_time = kernel_time + user_time  
    return result  
  end  
end  
$antilag = Antilag_Settings.new  
#===============================================================================  
# Scene_Map class  
#===============================================================================  
class Scene_Map  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # update method, smooth antilag has been added  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  alias f0tzis_anti_lag_scene_map_update update  
  def update  
    f0tzis_anti_lag_scene_map_update  
    if Graphics.frame_count % 20 == 0 and $antilag.max_cpu_utilization <= 100  
      # calculates difference between max utilization and current utilization  
      abs = $antilag.max_cpu_utilization - $antilag.get_cpu_utilization  
      # changes Frame Rate if difference is bigger than the tolerance  
      if abs.abs >= $antilag.max_cpu_utilization * $antilag.cpu_tolerance/100.0  
        Graphics.frame_rate = [[10, Graphics.frame_rate + abs / 2].max, 40].min  
      end  
    end  
  end  
end  
#==============================================================================  
# Game_Event Class  
#===============================================================================  
class Game_Event  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # for AntiLag, decides, if an event is on the screen or not.  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  def in_range?  
          
    # returns true if $event_antilag is false or the event is an   
    # Autostart/Parallel Process event or it has an empty   
    # comment in the first line  
    if not $antilag.event or (@trigger == 3 or @trigger == 4 or   
    (@list != nil and @list[0].code == 108 and @list[0].parameters == ['']))  
      return true  
    end  
            
    screne_x = $game_map.display_x  
    screne_x -= 256  
    screne_y = $game_map.display_y  
    screne_y -= 256  
    screne_width = $game_map.display_x  
    screne_width += 2816  
    screne_height = $game_map.display_y  
    screne_height += 2176  
      
    return false if @real_x <= screne_x  
    return false if @real_x >= screne_width  
    return false if @real_y <= screne_y  
    return false if @real_y >= screne_height  
    return true  
              
  end  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # update method  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  alias f0tzis_anti_lag_game_event_update update  
  def update  
    return if not self.in_range?        
    f0tzis_anti_lag_game_event_update  
  end  
    
end  
#===============================================================================  
# Sprite_Character Class  
#===============================================================================  
class Sprite_Character < RPG::Sprite  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # update method, parameters added for Loop_Map, rebuild for 8dirs  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  alias f0tzis_anti_lag_sprite_char_update update  
  def update  
    return if @character.is_a?(Game_Event) and not @character.in_range?  
    f0tzis_anti_lag_sprite_char_update  
  end  
    
end  
#===============================================================================  
# Settings  
#===============================================================================  
$antilag.max_cpu_utilization = 70 # the maximum CPU utilization, the script  
                                  # try to stay under this value during changing  
                                  # changing the frame rate. The lower this  
                                  # value the higher will be the lag reduction  
                                  # (and the smoothness, too), a value > 100  
                                  # will disable this feature completely  
$antilag.cpu_tolerance = 20       # this value tells the script how many % of  
                                  # the CPU utilization change should be ignored  
                                  # If you change it too a higher value you,  
                                  # your Frame Rate will be more constant but  
                                  # smaller lags will be ignored.  
$antilag.high_priority = true     # set this to true if you want the game to run   
                                  # on high priority  
$antilag.event = true             # set this to true to enable normal anti-lag  
#===============================================================================  
# Interpreter Class  
#===============================================================================  
class Interpreter  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  # * Script  
  #-----------------------------------------------------------------------------  
  def command_355  
    # Set first line to script  
    script = @list[@index].parameters[0] + "\n"  
    # Loop  
    loop do  
      # If next event command is second line of script or after  
      if @list[@index+1].code == 655  
        # Add second line or after to script  
        script += @list[@index+1].parameters[0] + "\n"  
      # If event command is not second line or after  
      else  
        # Abort loop  
        break  
      end  
      # Advance index  
      @index += 1  
    end  
    # Evaluation  
    result = eval(script)  
    #---------------------------------------------------------------------------  
    # If return value is false   
    # NEW: the last word of the code mustnt be false!  
    #---------------------------------------------------------------------------  
    if result == false and script[script.length-6..script.length-2] != 'false'  
      # End  
      return false  
    end  
    # Continue  
    return true  
  end  
end  





Résulta plus aucun bug voila maintenant ses aux autre d'essai pour voir si sa marche.
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Pαlвσlѕку
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PostPosted: Mon 22 Mar - 18:41 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Moi je viens de tester, et ça marche. ^o^

GG à toi et un crédit pour la route. Imbécile heureux
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misterseba
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PostPosted: Mon 22 Mar - 18:49 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Derrien j'ai un peut chercher puis comme javais se script la dans mon projet j'ai essai et sa fonctionner.
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Masharu-Law
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PostPosted: Mon 22 Mar - 18:50 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Pal', tu ne veux même pas savoir pourquoi je te demandais le logo de PSP DS XD... >__>.
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Nuri Yuri
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PostPosted: Mon 22 Mar - 18:55 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Super la Beta est sortie !
Palb' il faudrait mettre le lien de la bêta dans la préso !
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Antoine'
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PostPosted: Mon 22 Mar - 19:28 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Meme en installant le script Autoinstall avec le fichier je vois toujours pas les ecritures
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katario
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PostPosted: Mon 22 Mar - 19:30 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Là, il a un script pour insérer des videos
http://rpgcreative.net/rpgmaker/scripts-82-mettre-une-video.html


Last edited by katario on Sun 28 Mar - 01:06 (2010); edited 1 time in total
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Pαlвσlѕку
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PostPosted: Mon 22 Mar - 19:34 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

Setow wrote:
Meme en installant le script Autoinstall avec le fichier je vois toujours pas les ecritures

Lance le jeu. Clin d'œil foireux

Youri wrote:
Super la Beta est sortie !
Palb' il faudrait mettre le lien de la bêta dans la préso !

Ma présentation est en image et j'ai un peu la flemme pour l'instant de l'éditer.

Maskash wrote:
Pal', tu ne veux même pas savoir pourquoi je te demandais le logo de PSP DS XD... >__>.

Pour m'en faire un ? xD
La question ne met pas venu. J'y peux rien.

katario wrote:
Là. il a un script pour insérer des videos
http://rpgcreative.net/rpgmaker/scripts-82-mettre-une-video.html

Je vais regarder ça.
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Antoine'
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PostPosted: Mon 22 Mar - 19:44 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

J'ai lancé le jeu mais toujours rien
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arnaud59
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PostPosted: Mon 22 Mar - 19:57 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

moi  c'est pareil sauf que :

1. il n'y a rien il y a qu'une seule ville

2. après le générique du film 11 il remet a l'écran titre

3. l'ecran du bas bug. c'est normal ou pas 
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Onion-kun
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Joestar
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PostPosted: Mon 22 Mar - 19:59 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

On le met ou le script anti -lag ?
En dernier dans script ?
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Ashikata
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PostPosted: Mon 22 Mar - 20:12 (2010)    Post subject: PSP DS v0.4

A moi ton anti lag me met un bug ligne 42
et me met ça comme log:
---------- Erreur de script : Pokemon_Status* ----------
----- Type
LocalJumpError


----- Message
unexpected next


----- Position dans Pokemon_Status*
Ligne 271


----- Backtrace
Script : Pokemon_Status* | Ligne : 271 | Méthode : in `update'
Script : Pokemon_Status* | Ligne : 178 | Méthode : in `main'
Script : Pokemon_Status* | Ligne : 172 | Méthode : in `loop'
Script : Pokemon_Status* | Ligne : 183 | Méthode : in `main'
Script : Pokemon_Party_Menu* | Ligne : 546 | Méthode : in `update_action'
Script : Pokemon_Party_Menu* | Ligne : 110 | Méthode : in `main'
Script : Pokemon_Party_Menu* | Ligne : 103 | Méthode : in `loop'
Script : Pokemon_Party_Menu* | Ligne : 120 | Méthode : in `main'
Script : Main | Ligne : 59
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